Japanese cars era didn't started with 300 and over hp boxers or hypertechnic v-techs. Simply they just started with motorbikes and microcars. honda made the little n360. Subaru the funny 360. i found this: THANX TO "BL3manx" "thesamba.com" user for his pictures and technical infos.
This car was built by the late racing
legend Bill Cheesbourg(Indianapolis race driver).
Cheesbourg enterprises created only a handful of the Meyers Manx style Dune Buggy's in the
late 1960's & 70's in Tucson AZ.
I was told that this is only one of only two left in existence in Tucson.
These cars were built on late 60's Subaru 360 Sambar truck/van chassis.
It is air cooled, two cylinder, two stroke, transverse engine.
Runs good has working lights, turn signals, speedometer, gauges, horn,
windshield wipers, spare tire, jack and also has a removable convertible top.
Drivable, still needs some adjustment on clutch & brakes.
De-mentions; Wheel base 50" - 90" long - 52" wide - 48" tall
This little car is totally original from 1972, paint, upholstery, engine & tires.
L'epopea delle grandi case giapponesi non e' cominciata con i boxer da trecento cavalli o con gli ipertecnologici v-tech. Semplicemente l'industria del sol levante comincio' a produrre ed esportare motociclette e microcar nel secondo dopoguerra. Grande fu l'attenzione per il mercato americano, in particolar modo quello californiano, molto meno legato alle tradizioni rispetto agli altri stati e quindi piu' aperto alle automobili d'importazione. La Honda gioco' le sue carte con la piccola N360, ispirata alla Mini, La Subaru produsse la 360 in versione vettura e microfurgone. Questa piccola dune buggy fu prodotta in Arizona dall'ex pilota di Indianapolis Bill Cheesbourg. Motore trasversale, 2 cilindri, 2 tempi, raffreddamento ad aria. Ovviamente ispirata al mito Manx.
Ringrazio l'utente "BL3Manx" di "thesamba.com" per le informazioni e per le foto.
la Subaru 360 in versione originale. Original base Subaru 360
Nessun commento:
Posta un commento